nu är det dax för solsidan och 5 kulor glass ^^

så nu jag en "detta har jag gjort i helgen inlägg"

lördag:

börja städa rummet tidigt.

åkte till enskede med pappa för att köpa sterioanläggning. Det gick super och jag blev den lyckligaste människan på jorden.

Sedan åkte vi till farmor som bodde jätte nära och fika och kollade släcktträd och planera hennes 90års öppna hus :)

Fixa grejer för att sätta upp en spegel på min garderobsdörr.

Väl hemma satte vi upp speleln, skönt att äntligen ha en spegel! :O Sen instalera vi in högtalrna, vinylspelaren och den där andra grejen som man ändrar volym/lyssnar på radio med. Sedan hoppa och skutta jag till mitt otroligt najs system. På hög volym på
Indochine – La Sécheresse du Mékong 
(en skiva som jag köpte för att omslaget var snyggt och gjorde upptäckten att jag diggar dem.)
Sen kom hela familjen och hängde en stund.

Efter instaleringen var det dax för att gå upp på vinden och leta skivor, trodde det skulle vara lätt att ta ner kassarna. Men icke. Det var skit tunga...och det finns ca 400skivor så det kommer ta mig ganska lååång tid att komma igenom alla. Jag tog ner två påsar i alla fall och börja kolla igenom. Det jobbiga är att jag tycker mycke är bra och är dålig på att sålla bört så det kommer bli fult i mitt rum....pappa skulle bygga någon förvarings grej i alla fall, tack <3

Till min redan överdrivna lycka hitta jag skivor med Roxy music, simon and garunkel, supertramp, leonard cohen, stevie wonder och suzanne vega och annat random

så det är super lyckat!

Suzanne Vega – Tom's Diner

Supertramp – School

Supertramp – Rudy

Roxy Music – More Than This

Leonard Cohen – Suzanne

Simon & Garfunkel – Patterns

sen åt vi och sen ville nike dansa, så vi satte på Grase skivan och bugga loss, och vi fick köra lossas bugg för att jag inte kan stegen....dumma kordination D:

sen satt vi i sängen och lyssa på simon and garfunkel i en timme.

Sen spörta jag till elle, dax för melodifestival mys. Vi satt och kritiserade artisterna som vanligt ;)

Sen satt vi och småskrek varje gång eric var i bild :3 Sen satt vi som på nålar när det var sista rösterna....OCH HAN VANN HELT OTRLOLIGT! ojojojoj va vi skrek, skrek av ren glädje! :D det har aldrig vart någon som jag velat ska vinna så mycket som faktiskt vunnit, skit bra! Han är ju för dööööh snygg! :O <33333

sen titta vi på kärlek 3000, yeeey! Bästa filmen ;) <3 så jävla sjuk, och efterbliven och så jälva bra!

Sen gick jag hem.

söndagen:

Jag gick upp och satte på spelarnen och gick och njöt i sägen ^^

sen så fixa jag mig och åt lunch och titta på Big B...sen så åkte jag till alvik för att träffa jenni. Jag skulle följa med till hennes jobb för att pro jobba. Prata med gammlingar. Det lät mycke hämskare när hon berrätta om det men väl där var det helt okej faktiskt! :)

sen åkte jag hem och ja gissa vad jag gjort? Tittat på Big B och lyssnat på supertramp.

alldeless nyss hände en annan helt underbar sak, nike bah: vi har ett par jeans som du borde prova....så det gjorde jag. Och det exakt som sånna som jag vill köpa. Utsvängda ganska ljusa, och alldeses underbara. Farmor hade lagt dem i en påse till nike som hon skulle använda till vävning så det var ju himmla tur man kan ha!

Helt enkelt har det vart en superhelg för mig mig :D




 hejsvejs <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0